Bírák: Tom11, DanGT, Genius, Benya
Pár fontos szabály, kicsit összefoglalva
-Időmérők, futamok alatt NEM lehet a chatet használni
-Tilos a pályán visszafele menni illetve levágni a kanyarokat
-Tilos nappal a lámpát használni
-A szerveren tilos a káromkodás, egymás fikázása, megalázása
-Szerverre mindig olyan névvel gyere ahogyan belettél írva!
-A bírok döntéseibe nem szólhatsz bele. Tehát nem te mondod meg a tutit.
-Az a pilóta, aki 3 futamon nem vesz részt (egymás után) tartalékpilóta lesz! Továbbá az se szerencsés ha egyszer jön, egyszer nem. Ilyen esetbe is visszaminősíthető!
-A futamok 2 hetente lesznek! Ezt megelőző héten tesztekre lehet számítani, ami kötelező! (néha megeshet azonban hogy 1 hetet avagy 3 hetet kell várni a futamra)
Indulási feltételek
-ADSL internet (1280/256)
-Lehetőleg naponta többször látogasd meg a liga honlapot az információk miatt!!!
Versenykörülmények
-Warm Up: 5perc és szabadon lehet változtatni még a kocsin.
-A rajt ÁLLÓRAJT lesz mindig! (A félreértések elkerülése végett írtam...)
-Versenytáv: 60-75km
-Üzemanyag fogyasztás: Normál
-Gumikopás: Normál
-Mechanikai hibák: Nincs
-Autó sérülés: 60%
-Segítségek: F4 (stabilitás), F9 (blokkolásgátló), F11 (kuplung)
-1 BOXKIÁLLÁS KÖTELEZŐ!!! Ha nincs meg DQ!!!
Időmérő lebonyolítása
-20perc (korlátlan körszám)
-60% törés
-Üzemanyag fogyasztás: Normál
-Gumikopás: Normál
-Mechanikai hibák: Nincs
-Aki időmérőn elveszti a hátsó szárnyát / kerekét, kötelező visszatérni a boxba továbbá ha felakadnál valahova ne próbálj lejönni ha elsőre nem tudtál hanem ESC-t nyomj!
-Aki nem tud jönni időmérőre, sajnos utolsó helyről várhatja a futamot
Lámpa használata
-Nappal TILOS használni a lámpákat a kocsin!
-Villogni is TILOS,mert súlyosan büntetjük.
-Villogni csak akkor szabad,hogy ha az előtted lévő autó lekörözendő.
-Sötétbe kötelező használni a lámpákat a kocsin ellenkező esetbe a játék kizár! (Sötétbe villogni csak akkor szabad,hogy ha az előtted lévő autó lekörözendő.)
-Ahogy észreveszi a lekörözendő pilóta,hogy egy gyorsabb kocsi villog mögötte azonnal húzódjon le,még akkor is,ha nem jeleznek neki kék zászlót!!!
Felvezető kör és Restartok
-Felvezető körben senki nem előzheti meg a másikat! Az élen állónak teljes joga van arra hogy megválassza a tempót. Tehát ha úgy dönt 30-al megy végig, akkor 30-al megy. Továbbá köteles vagy több autónyi távolságot hagyni az előtted állóhoz képest. Viszont az előtted levőnek nem szabad hírtelen fékeznie. Ha ebből baleset lesz, akkor nagyon kemény büntetésre lehet számítani mind a két félnek! Ez vonatkozik az esetleges Safety Car-os időszakokra is!
-Restart: Csak szerver hiba / fagyás esetén!!!
-Mikor valaki felállt a rajtrácsra nem melegítheti a gumikat a rajtrácson! Aki mégis megteszi az 10mp-es büntetést kap a futam után!
RACE
1 pályán !!! 2 futam lesz !!!
Az első futam első 8 helyettje a második futamon fordított sorrendben rajtol.
-Felvezető szabályok betartása
-Box szabályok betartása (sebesség, fehér vonal, sárga vonal)
-Ne cikázz más előtt (különben +10mp a futam végén / alkalom)
Előzés
-A jobb pozícióban lévő pilótának a joga, hogy elsőként és olyan íven forduljon rá a kanyarra amilyenen csak akar!!! Ha ezt a hátrébb lévő pilóta nem tartja be és baleset lesz a vége, az FIA őt fogja megbüntetni!!!
Előző pilóta:
TILOS túl nagy távolságból megpróbálni az előzést, ugyanis ennek vagy baleset vagy a másik kilökése a vége.
TILOS a másik versenyző autóját arra használni, hogy az úton tartsuk a saját autónkat.
TILOS a másik pilótára ráhúzni a kormányt, szándékosan meglökni, leszorítani az útról.
Védekező pilóta:
TILOS szándékosan rövidebb féktávokat venni, hogy ezzel feltartsa a másik pilótát.
-Ha valakinek már megkezdték az előzését, akkor TILOS a másik pilótára ráhúzni a kormányt, szándékosan meglökni, leszorítani az útról.
-Abban az esetben, ha valaki az előtte lévő versenyzővel csatázik és kilöki NEM kell megvárnia mivel veszélyes illetve nem biztos hogy te voltál a hibás. Ha nem tesznek óvást nem áll módunkban kivizsgálni az esetet!
-Ha óvásra kerül a sor és bebizonyosodik hogy te voltál a hibás, nagyon kemény büntetésre számíthatsz. Persze különböző súlyosságtól fog függeni az egész.
Viták
-Az évek során észrevettük hogy bizonyos pilóták felkapják a vizet ha nem kérnek úgymond „bocsánatot” amiért kilökték. Nos az én meglátásom szerint erre semmi szükség nincs hiszen egyáltalán nem biztos hogy ő volt a hibás. De te már egyből kurva anyázol meg ehhez hasonlók. Éppen ezért azt a szabályt hoztam hogy senkinek nem kötelessége „elnézést” kérni a másiktól. A szenvedő alanynak pedig semmi joga követelőzni. Ha ez mégis megtörténik a liga folyamán, úgy a kilökött versenyzőt megbüntetjük! (Nem indulhat a következő időmérőn, illetve teszteken sem vehet részt)
Előzés és a védekezés
-A Védekező (A) versenyző helyezésének megtartására, az előzni akaró (B) versenyzőt a következő képpen tarthatja vissza: (B) versenyző balról próbál előzni (A) versenyző kihúzódik balra (nem hirtelen!), védve a pozícióját, ekkor (B) versenyző jobbról próbál előzni (A) versenyző visszahúzódik jobbra (visszavédekezve), ekkor ha (B) versenyző ismét balról próbálkozik, már (A) versenyzőnek helyet kell biztosítania az előzési manőver befejezéséhez, mert ha ismételten kihúzódik balra védekezni, akkor ez már cikázásnak számít és büntetést von maga után!
Feltartás, blokkolás, egyéb dolgok
-A versenyhétvége összes etapjában a tükrök használata KÖTELEZŐ!!!
A lekörözendő versenyző köteles a lekörözéshez készülő pilótát olyan hamar elengedni, ahogy csak lehet.
-AKIT ÉPPEN LEKÖRÖZNEK, AZ NE KANYARBAN PRÓBÁLJA ELENGEDNI A MÖGÖTTE LÉVŐT, MERT EZZEL MAGÁT ÉS A MÁSIKAT IS BAJBA SODORHATJA. Ha a lekörözendő ezt nem tartja be és baleset lesz a vége ő is büntetésben részesül.
-Ha a lassabb pilóta teheti, akkor a következő módon engedje el a gyorsabb pilótát:
A kanyarbevétel után a kigyorsításnál az ideális ívet elhagyva lehúzódik és "fékezés nélkül" gazelvétellel lassít, amíg a leköröző versenyző elhagyja (erre valók az egyenesek). Fontos hogy az ideális ívet ne hírtelen hagyjuk el.
-Ha leakarnak körözni ne tartsd fel a gyorsabb pilótát (Blue Flag, Villogás)
-Ha kiesel ne írj a csetre hanem egyszerűen lépj ki a szerverről.
-Ha befejezted a futamot ne írja a csetre mert mások még harcolhatnak a pozíciókért!
-Ha a vezető CHAT ON-t ír akkor lehet megvitatni a dolgokat.
Óvás
-Természetesen lehetőséged van jelezni a szabálytalankodást a vezetőség felé. Lehet óvni akár baleset miatt, vagy ha nem értesz egyet a vezetőség döntésével. Utóbbit leírhatod, de csak annyi fog történni hogy elolvassuk. Ugyanis a vezetők döntéseibe nem lehet beleszólásod. Annyit elérhetsz vele hogy ha valóban igazat adunk neked, újra megnézzük, avagy módosítva lesz az adott szabályrész.
-Nem használhatsz trágár szavakat, vagy erre utaló megjegyzéseket! Mutatunk egy példát hogy nézhet ki egy óvás:
-Név: xy (add meg a csapatod nevét is)
-Pálya:Brno
Óvás tárgya: kilökés, feltartás, szabályzat, stb stb
-Incidens történt: xy-al, a futam 16. körében, vagy a replay szám alapján!
-Rövid leírás az esetről: Amikor mentem a 16. körben, xy 200-al nekem jött, ami miatt nem tudtam tovább folytatni a futamot. Kérem a FIA tagokat vizsgálják ki az esetet.
Büntetések
Időmérőn történő cutolás
|
kör érvénytelenítése
|
Versenyen történő cutolás (4)
|
Figyelmeztetés, és a futam végén +20mp
|
Szándékos baleset okozása
|
FIA figyelmeztetés, futamról való kizárás
|
Szándékos baleset okozása (többszöri)
|
2 futamról való eltiltás / ligából kizárás
|
Fehér vonal átlépése
|
+5mp
|
Kék zászló szabály megszegése
|
Figyelmeztetés
|
Chatelési szabály megszegése
|
„szóbeli” Figyelmeztetés
|
Chatelési szabály megszegése (felszólításra)
|
+5 rajthelyes büntetés
|
Cikázás
|
+10mp a futam végén +figyelmeztetés
|
Mischmatchek
|
Futam végén DQ
|
Box elmulasztása
|
Futam végén DQ
|
Felvezető kör szabályainak megszegése
|
FIA figyelmeztetés, DQ, futam eltiltás
|
Eltérő név a szerveren
|
Kick, majd ha nem történik változás: BAN
|
Viták
|
Időmérő / teszteken nem vehet részt
|
Most joggal jöhetne a kérdés hogy minek ez a figyelmeztetés...
5 figyelmeztetés
|
-1 bajnoki pont
|
12 figyelmeztetés
|
-2 bajnoki pont
|
15 figyelmeztetés
|
-3 bajnoki pont
|
20 figyelmeztetés
|
2 futamtól való eltiltás
|
23 figyelmeztetés
|
BYE BYE
|
-Figyelmeztetések minden hivatalos programnál alkalmazható!
-Továbbá az FIA alkalmazhat más büntetéseket is ha úgy ítéli meg a szituációt!
PONTOZÁS
Első futamon 2. futamon
1. 10 pont 1. 8 pont
2. 8 pont 2. 7 pont
3. 6 pont 3. 6 pont
4. 5 pont 4. 5 pont
5. 4. pont 5. 4 pont
6. 3 pont 6. 3 pont
7. 2 pont 7. 2 pont
8. 1 pont 8. 1 pont
-Az a pilóta aki megkapja 3. körét nem kaphat pontot! Még akkor sem ha pontszerző helyen ért célba!
Egyéb megjegyzések
-A vezetők ha úgy döntenek megváltoztathatják az időmérő / futam időpontját!
-Ha a fenti szabályzattal egyetértesz, kérlek regisztráld magad a liga honlapján. Ezzel jelzed azt hogy készen állsz a bajnokságra. Kérlek a játékban használt neveddel regisztrálj!!!
|